اخبار سیاسی

نگاهی به اخبار سیاسی روز

اخبار سیاسی

نگاهی به اخبار سیاسی روز

‌اولین انسان ایرانی با ‌تجهیزات ایرانی قبل از ‌1400 ‌به فضا می‌ر

احمدی‌نژاد در اجتماع میلیونی راهپیمایان 22 بهمن - 2
‌اولین انسان ایرانی با ‌تجهیزات ایرانی قبل از ‌1400 ‌به فضا می‌رود

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته، اولین انسان ایرانی قبل از سال 1400 با دستگاه پرتاب‌گر و تجهیزات ایرانی در فضا قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در اجتماع عظیم و ملی راهپیمایان تهرانی که در میدان آزادی تهران گرد‌هم آمده بودند، ‌دهه فجر را یک گام به جلو، تولید و افق جدید و بالاتر و حرکت نو و توفنده توصیف کرد و با اشاره به دستاوردهای گوناگون انقلاب اسلامی، احیای خودباوری را یکی از مهمترین این دستاوردها برشمرد و تأکید کرد: همه استعمارگران و سلطه‌گران برای تثبیت سلطه خود بر ملت‌ها، در گام اول خودباوری را از ملت‌ها می‌گیرند اما انقلاب اسلامی خودباوری را در ملت ایران زنده کرد و ملت ایران قدرت، عظمت و توانمندی خود را یکبار دیگر باور کرد.

وی با بیان اینکه امروز همه باور داریم که هیچ آرمان و هدف بزرگی از دسترس ملت و جوانان ایران دور نیست، یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب را احساس عزت و استقلال برشمرد و ملت ایران را مستقل‌ترین و عزیزترین ملت‌های عالم خواند.

رئیس جمهور در این زمینه افزود: انقلاب اسلامی همبستگی و وحدت ایجاد کرد و مرز‌های منطقه‌ای، قومی و قبیله‌ای، ‌‌گروهی و احزابی را در هم شکست و وحدت و همبستگی بی‌نظیری بر اساس توسل و توکل به خدا در ایران زمین به وجود آورد.

احمدی‌نژاد به پیشرفت‌های عظیم علمی و صنعتی ملت ایران به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز دانشمندان ایران در همه عرصه‌ها فعال هستند و در حوزه هوا‌فضا، ‌سکوهای پرتاب، ‌انواع پرتابگر‌ها، ماهواره‌ها، ایستگاه‌های زیر‌زمینی و مدیریت ماهواره‌ها ‌را می‌سازند و امروز در فکر آن هستند که موجود زنده به فضا بفرستند.

وی ضمن ابراز امیدواری از فرستادن موجودات زنده به فضا برای آزمایش در سال 90 توسط دانشمندان ایرانی تأکید کرد: بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته، اولین انسان ایرانی قبل از سال 1400 با دستگاه پرتاب‌گر و تجهیزات ایرانی در فضا قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به حضور ایران در زمره معدود کشورهای دارای فناوری نانو‌تکنولوژی تصریح کرد: تا قبل از این، ملت ایران را به پسته و فرش می‌شناختند و هر زمان که مسئولان کشور به سایر کشورها سفر می‌کردند، برای همتایان خود، پسته، هنر و فرش ایرانی هدیه می‌بردند اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در سفرها، علاوه بر پسته و هنر دستی ایرانی، یک دستگاه پیشرفته و بسیار مجهز از نانو‌تکنولوژی و پیشرفت‌های فناوری ایران را به عنوان سوغات ایران به مسئولان سایر کشورها هدیه می‌دهیم.

تلاش مستکبران عالم برای ایجاد مانع در مسیر هسته‌ای شدن ایران بخش دیگری از سخنان احمدی‌نژاد بود که وی در این زمینه یادآور شد: مستکبران عالم که شاهد پیشرفت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیش‌قراول و خط‌شکن ملت‌ها بودند، تلاش کردند مانع دسترسی ملت ایران به قله‌های هسته‌ای شوند، اما امروز همه چرخه‌ هسته‌ای در اختیار دانشمندان و جوانان ایران زمین‌ قرار گرفته است.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه آنها همه توان خود را برای جلوگیری از رسیدن ملت ایران به قله‌های پیشرفت بسیج کردند، 2 راه را پیش روی مستکبران متصور شد و راه اول را ادامه مسیر قبل که مسیری تجربه شده است، برشمرد.

"شما همه قدرت شیطانی و مادی خود را بسیج کردید که ایران هسته‌ای نشود که اگر بخواهید همین مسیر را ادامه دهید، شکست خواهید خورد. "

احمدی‌نژاد راه دوم را راه تعامل، همراهی و همکاری به جای تقابل دانست و خطاب به مستکبران عالم تأکید کرد: اگر با ‌ایران همراهی کنید، ‌ما نیز ‌استقبال می‌کنیم، اما اگر به خیالات خام خود ادامه دهید، ملت ایران راه خود را ادامه خواهد داد و هیچ نیازی به شما نخواهد داشت.

وی ادامه سخنان خود را به پیشرفت‌های دانشمندان ایران در عرصه‌های بیوتکنولوژی، ساخت داروهای جدید و روش‌های درمانی جدید از جمله سلول درمانی اختصاص داد و با اشاره قرار گرفتن دانشمندان ایرانی در رده‌های برتر جهانی در این زمینه تصریح کرد: امروز صنعت ملت ایران نیز به سرعت در حال پیشرفت است و طی 5 سال اخیر ظرفیت فولاد، سیمان، پتروشیمی، آلومینیوم، مس و صنایع پایه و مادر 2 برابر شده ‌و امروز ‌یک حرکت سنگین سرمایه‌گذاری در زمینه‌های صنعت و کشاورزی در تمام ایران در جریان است.

رئیس جمهور یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را عمران و آبادانی ذکر کرد و با اشاره به 3 مقطع تاریخی که در ایران عمران و آبادانی انجام شده است، یادآور شد: دوره اول به قبل از اسلام و در زمان امپراطوری‌ها چند‌صد ساله برمی‌گردد که بخشی از میراث فرهنگی کشور به آن زمان تعلق دارد و دوره دوم نیز مربوط به دوران صفویه است که در این زمان نیز عمران و آبادانی گسترده‌ای در سراسر ایران انجام شد و بخش‌های وسیعی از میراث فرهنگی امروز و ساختمان‌ها، پل‌ها و تأسیسات کشور مربوط به این دوره است.

احمدی‌نژاد دوره سوم عمران و آبادانی در کشور را مربوط به دوران پس از انقلاب اسلامی و در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و سازندگی صورت گرفته در طی 32 سال پس از انقلاب را در طول تاریخ ایران بی‌‌نظیر خواند.

وی حضور 150 ساله استعمارگران و دولت‌های بی‌لیاقت در ایران را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در این دوره عمران و آبادانی با مانع روبه رو شد و شهرها، روستاها، کشاورزی، صنعت، فرهنگ و علم به سمت نابودی رفت، تأکید کرد: امروز حرکت سازندگی در تمام ایران در زمینه‌های گوناگون به سرعت ادامه دارد.

رئیس جمهور حرکت در جهت اجرای عدالت را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و با اشاره به تولید 25 میلیون تنی بخش کشاورزی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز تولید کشاورزی ایران از مرز 100 میلیون تن در سال گذشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد